top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

We gaan het toch weer proberen. - Blog nummer 22 -

Bijgewerkt op: 13 feb. 2018

Er zijn behoorlijk wat weken aan voor bij gegaan voordat we het toch weer gaan proberen. Om heel eerlijk te zijn was ik er echt wel klaar mee. Heb het ook helemaal los gelaten en me helemaal op m'n winkel gericht. Tot we werden gebeld dat er iets te koop staat wat we misschien wel interessant vinden. Dus hebben we ons wederom op internet gestort om te kijken of we het iets vinden. En ja het begint gelijk weer te kriebelen. Het is een mooi familie hotel in Oostenrijk. Het ziet er goed uit en op een mooie locatie. Oké, nu de vraag aan ons zelf moeten we er weer voor gaan, moeten we ons er weer volledig op storten? Maar ja als het eenmaal in je hoofd zit is het eigenlijk al niet meer tegen te houden.


Dus zo wil het dat we midden in het seizoen richting Oostenrijk rijden. We kunnen het uitstapje mooi combineren omdat we ook een bruiloft hebben in Duitsland.

We moeten voor de bruiloft naar Garmisch-Partenkirchen en het hotel wat we gaan bekijken ligt daar ongeveer 25 kilometer van af. Dus dat is prima te doen. We vertrekken wederom vroeg in de ochtend want naar G-P is het volgens onze 'route truus' bijna 8 uur rijden. Dus we hebben nog een aardige rit voor de boeg. Die lange ritten worden zo langzamerhand een gewoonte. Gelukkig is het een prachtige dag dus dat maakt het rijden altijd wat leuker. Terwijl we onderweg gaan vraag ik me stiekem wel een beetje af hoe hoog de bergen zullen zijn, dus daar maak ik me dan toch weer een beetje zorgen over. De rit gaat voorspoedig en rond 15.00 uur arriveren we in het plaatsje waar het hotel zich bevind. Het dorpje bevindt zich in de Zugspits arena, dus midden tussen de bergen. Gelukkig brengt onze 'route truus' ons direct naar de juiste plek. We staan voor het hotel. Zowel voor als achter het hotel bevinden zich gigantisch hoge bergen. Dus dat is even slikken.


We hebben rond half 4 afgesproken met de eigenaresse. Dus we besluiten om maar gelijk naar binnen te gaan.

We worden vriendelijk welkom geheten en ik zie dat ze ons goed in zich opneemt. Ze wil waarschijnlijk weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. Het hotel is op het moment dicht omdat het buiten het seizoen is dus alles ziet er een beetje somber uit. Terwijl we aan een bakje thee zitten verteld ze waarom ze het hotel wil verkopen. Ze is gescheiden en heeft 4 kinderen en wil daar meer tijd voor vrij maken. Het was me al opgevallen dat er kinderen waren want de hele tuin lag vol met kinderspeelgoed, skelters, rolschaatsen, fietsen en nog veel meer.

Ik snap dat ze wat over zichzelf wil vertellen, maar ik wil het hotel zien, daar zijn we per slot van rekening voor gekomen. Dus ik begin een beetje op mn stoel te draaien, waarschijnlijk snapte ze de hint en nodigt ons uit voor een rondleiding in het hotel. Alle ziet er prima uit, kortgeleden heeft ze alle badkamers gerenoveerd. Zei ze nou zelf gerenoveerd? Wanneer ik haar er naar vraag, antwoord ze bevestigend. Ze doet eigelijk alles zelf, ze geeft aan dat ze heel handig is. Maar alles wordt haar te veel dus wil ze er mee stoppen. Ze geeft wel gelijk aan dat hun woning tegen het hotel is aangebouwd en dat ze daar voorlopig willen blijven wonen.

Ai! dat is een minpuntje. Want het hotel is toch een beetje ( boel ) haar kindje en wat gebeurd er als we dingen gaan veranderen? En hoe zit het met de kinderen? Snappen die wel dat het dan niet meer hun speeltuin is? En komt ze dan iedere dag op de koffie? Er schiet van alles door mijn hoofd. Rustig Mirjam rustig, eerst maar even afwachten hoe het verder verloopt. Nadat ze alles heeft laten zien, lopen we zelf nog een rondje. En nemen alles goed in ons op. Daarna nemen we afscheid want we willen nog even door het plaatsje zelf heen lopen. Want het hotel kan wel leuk zijn, de plek zelf moet ook wel een beetje leuk zijn om te wonen. We nemen rustig de tijd om alles goed te verkennen en rijden daarna naar ons hotel. "En? Wat vond jij er van?" vraag ik aan Paul. Hij is enthousiast maar geeft ook gelijk aan dat hij wel wat problemen voorziet wanneer zij daar blijft wonen. We zijn een beetje ingetogen enthousiast. Ik vraag me af of dit aan het hotel ligt of omdat we niet meer durven om enthousiast te zijn. Inmiddels zijn we aangekomen bij ons hotel en is het tijd om even te ontspannen. Want morgen wordt ook weer een lange dag.












207 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page