top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

Seefeld ( blog 34 )

We zijn al weer een paar dagen samen in Seefeld en ik vind het heerlijk. Ondanks dat ik nog steeds niet helemaal in Seefeld woon, is het toch echt al mijn thuis. Omdat ik nog steeds geen oplossing heb voor de winkel pendel ik nog steeds heen en weer tussen Vlieland en Seefeld. Ondertussen heb ik al wel heel veel "ik vertrek" momentjes mee gemaakt. Ook deze keer weer. Toen we maandagmiddag van de boot kwamen stonden mijn ouders als verrassing bij de boot om ons even uit te zwaaien. Zo leuk en lief. Verder hadden ze twee tassen vol lekkers voor ons meegenomen. Ik ben dol op yoghurt van Movenpick, maar helaas zijn die alleen maar in Duitsland te koop. Dus mijn vader rijdt dan speciaal naar Duitsland om die yoghurtjes voor me te halen. Verder had mijn moeder allemaal lekkere dingen in de tassen verstopt ( hagelslag, pindakaas, drop etc etc ). De afgelopen dagen was het gezellig druk in het hotel, omdat het zomerseizoen al is afgelopen, zijn alle medewerkers al vrij. Dus doen Paul en ik alles met zijn tweetjes. Tussen de bedrijven door proberen we ook steeds wat leuks te doen en wat van het dorp en de omgeving te ontdekken. Zo kwamen we er deze week achter dat ze hier heel uitbundig Halloween vieren. Alle straten en huizen waren voorzien van de nodige versieringen en pompoenen. En 's avonds gingen alle kinderen verkleed langs de deuren. We waren net thuis aangekomen en terwijl we onze spullen uit de auto aan het pakken waren zag ik in mijn ooghoek een paar twijfelende "heksen" staan. Omdat we nog niet helemaal bekend waren met dit fenomeen hadden we geen pompoen met een lichtje buiten gezet, dus dan komen ze niet bij je aan de deur. Maar omdat ze ons zagen aankomen begonnen de buurt kindertjes ( verkleed als heks ) toch een beetje te twijfelen of ze toch bij ons konden zingen voor iets lekkers. Dus Paul wenkte ze en vertelde dat ze van harte welkom waren, ik was inmiddels naar binnen gelopen om wat lekkers voor ze te pakken. Gelukkig kwamen we net uit Nederland, dus de kasten zaten weer vol met drop, pepernoten en nog veel meer lekkere dingen. En in een mum van tijd liep het storm aan de deur, bijna alle kinderen uit de buurt kwamen hun versje zingen om vervolgens hun tas open te houden zodat wij er wat lekkers in konden doen. Stiekem ben ik natuurlijk heel erg benieuwd wat ze van de drop en de pepernoten vinden. Eigenlijk verschilt het niet zo veel van het Pierepauwen wat we op Vlieland vieren, alleen is Halloween op een andere dag.

De dag na Halloween, lag het hele land stil. Dan wordt Allerheiligen gevierd. Echt alles is dan gesloten en iedereen is dan verplicht vrij. Weer iets wat we eigenlijk niet echt kennen. Hier in de omgeving wordt er veel aandacht aan geschonken. Omdat we toch een beetje nieuwsgierig zijn, rijden we 's avonds even naar het kerkhof, daar aangekomen zijn we behoorlijk onder de indruk. Er branden honderden lichtjes op het kerkhof, het ziet er echt prachtig en sereen uit. Ik ben echt onder de indruk van wat ik zie, ik vind het zo mooi dat ik gelijk tegen Paul zeg, hier wil ik later ook liggen. Heel bizar om daar aan te denken, maar aan de andere kant is het waarschijnlijk ook een teken dat we ons hier nu echt thuis voelen.


114 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page