top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

Prachtige plek - blog 27 -

We zijn gisteravond lekker op tijd gaan slapen, want het was een lange reis met veel indrukken en dat maakt slaperig. We hebben een super mooi appartement met een fantastisch uitzicht. Het lijkt wel alsof we op vakantie zijn. Maar niets is minder waar. We zijn hier met een missie.

We zijn vandaag dan ook weer vroeg opgestaan, want we hebben een vol programma. Maar eerst even ontbijten voordat we van start gaan. En wat voor een ontbijt! Wow wat een feestje, als ik hier iedere dag ga eten dan kunnen ze me uiteindelijk van de berg afrollen. We laten het ons dan ook goed smaken.


Samen met Marc rijden we naar de plek van het hotel. Alleen al de rit er naar toe is fantastisch. Wat een mooie omgeving. Ik probeer alles goed in me op te nemen, want misschien wordt dit wel onze toekomstige woonplaats. Uiteindelijk bereiken we de plek van het hotel. We hebben wel wat bergen ( ze zullen het hier waarschijnlijk heuvels noemen ) gepasseerd, maar dat ging redelijk goed. Wie weet kom ik toch nog over mijn bergenangst heen.

En de plek? de plek is magnifiek, wat een uitzicht! Wat een rust! Wat een omgeving! Adembenemend! Ik ben verkocht! Ja, hier zie ik mezelf wel wonen en ondernemen. Maar goed laat ik mezelf nou niet gelijk helemaal gek maken want je weet maar nooit.

Maar voordat we gelijk al een keuze maken neemt Marc ons eerst nog mee naar een andere plek. Wat ik natuurlijk weer enorm spannend vind en best wel tegen op zie, want we moeten weer door de bergen. Omdat ik hier nog nooit ben geweest weet ik steeds niet wat me te wachten staat, hoeveel bergen komen er, hoe hoog zijn ze, is de weg goed begaanbaar, van alles schiet er steeds door mijn hoofd. En Paul maar lachen.


Na ongeveer een uurtje rijden, en met het zweet in mijn handen en een paar pond lichter, komen we op de ander locatie aan. Wederom een prachtige plek, midden in de bergen. En uiteraard ook hier weer een fantastisch uitzicht. We lopen eerst een rondje om het hotel om daarna binnen rondgeleid te worden. Wat prachtig. Ik ben echt onder de indruk. Het is echt helemaal mijn smaak, inclusief de apfelstrudel die me vanuit de vitrine staat toe te lachen.


De apfelstrudel slaan we vandaag even over maar we besluiten wel om hier te lunchen. Na de lunch vetrekken we weer richting het hotel. Omdat Mark nog wat andere zaken moet doen in de stad besluiten wij om de omgeving even te verkennen. Zo belanden we uiteindelijk in een vreselijk dorpje. Vreselijk? Ja echt vreselijk, het lijkt wel of we hier teruggaan naar de middeleeuwen, het is net of het niet echt is en er lopen alleen maar van die ANWB types, met van die praktische broeken, met daaronder praktische schoenen. En omdat we toch zoveel tijd over hebben op een dag, nemen we ook lekker een praktisch kapsel! Gadverdarrie wat een vreselijk dorpje. Ik wil hier weg! Snel naar de auto en wegwezen hier. Snel van m'n netvlies vegen en me daardoor niet laten beïnvloeden. Of zouden alle dorpjes hier zo zijn? Dan wordt het lastig, want dan wil ik hier zeker niet wonen. Ik zie me al lopen met zo'n praktisch kapsel.


Gelukkig zijn de volgende dorpjes die we aan doen wel erg leuk. Klein maar wel leuk en schattig. Nadat we de omgeving wat hebben verkend besluiten we nog even naar de plek van het hotel te rijden, zodat we het nog een keer in alle rust kunnen bekijken. En we zijn nog steeds enthousiast en onder de indruk. Vervolgens keren we weer terug naar het hotel waar we slapen, om daar alles wat we vandaag hebben gezien en besproken samen even op een rijtje te zetten.

Morgen gaan we nog naar een andere locatie.


Nu gaan we eerst nog even gezellig een hapje eten met Marc beneden in het dal. Benieuwd hoe het daar is. Helaas moeten we dus wel weer die vervelende berg af rijden. Eenmaal aangekomen in het dal geeft Marc ons eerst even een kleine rondleiding om daarna plaatst te nemen in een gezellig restaurantje, waar we heerlijk eten en een gezellige avond hebben.


- wordt vervolgd -

124 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page