top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

Nooit meer naar huis - Blog nummer 17 -

Bijgewerkt op: 13 feb. 2018

Wederom gaan we vroeg uit de veren, ik had me namelijk voorgenomen om de berg te bedwingen. Willen we hier gaan wonen dan zal ik toch aan die hoogtes moeten wennen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Nou ja zo gedaan? Het is ongeveer 3 kwartier naar beneden lopen, maar naar boven is iets lastiger dus daar lopen we toch bijna 1,5 uur over. Er zitten een aantal lastige stukjes tussen maar verder ging het redelijk. Dus ik hoop dat hoe vaker ik het doe, ik uiteindelijk mijn bergen angst ga overwinnen.

Wanneer we binnen komen branden overal al weer de kaarsjes en staat er een zeer uitgebreid ontbijt op ons te wachten. Die Jessin is echt een topper.


Terwijl we zitten te ontbijten arriveren ook de andere investeerders. We praatten ze even bij over de afgelopen twee dagen en laten ze daarna de lodge zien. Ook zij zijn zwaar onder de indruk en hebben er ook een goed gevoel bij. Gelukkig maar.


Vervolgens gaan we met zijn allen om tafel want we hebben behoorlijk wat te bepraten. Plan van aanpak, verdeling, inboedel, contracten, etc etc.

Omdat de bank beslag heeft gelegd op de lodge is de bank de verkopende partij. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Mark is door de bank aangesteld als de curator. Hij is al bijna een jaar bezig om de lodge te verkopen en wij merken dat hij er wel een beetje klaar mee is. ( dus dat kan weer in ons voordeel werken ). Na ongeveer 3 uur te hebben vergaderd zijn er veel dingen duidelijk geworden en sommige dingen zullen we nog moeten uitzoeken of navragen. Maar we zijn al weer een heel eind op weg.


Inmiddels heeft Jessin al weer een heerlijke lunch voor ons bereid. We nuttigen deze op het terras en laten het ons goed smaken.


Na de lunch gaan Paul en ik op ronde door het hotel. Onze opdracht is om alles wat in het hotel staat op de foto vast te leggen. Best raar om door het hotel heen te lopen en overal in te kijken terwijl je ( nog ) geen eigenaar bent.

Iedere centimeter van het hotel leggen we vast op camera. Ondertussen beginnen mijn hersens op volle toeren te draaien. Ik loop over van ideeën. Dus terwijl we op ronde zijn noteer ik ook gelijk alle ideetjes.


Jessin heeft inmiddels de open haard al weer aangestoken dus we verzamelen ons allemaal weer in de lounge om gezellig een glaasje te drinken. We zijn allemaal enthousiast over de lodge en spreken gezamenlijk uit dat we er voor gaan. En brengen een toast uit op een fijne samenwerking en een goede afloop.


Inmiddels is het al weer tijd om te eten. We eten en drinken hier heel wat af. Ik denk dat je me aan het einde van de week de berg kan afrollen.


- wordt vervolgd -






48 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page