top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

Eiland hoppen - Blog nummer 5 -

Bijgewerkt op: 13 feb. 2018

Onze vorige bezichtiging ligt al weer een tijdje achter ons. Via via werden we op een bedrijf geattendeerd op 1 van de andere eilanden. Dus we zijn wederom op de 7 uur boot gestapt om af te reizen naar een ander eiland. Best raar eigenlijk, stel de vraag ook een aantal keer aan mezelf: " wil ik als Vlielander wel wonen op een ander eiland?". Tja moeilijk. Maar toch geven we de mogelijkheid een kans. Terwijl we op de boot zitten naar het andere eiland zitten we al wel een beetje te fantaseren. Zou het leven het zelfde zijn als op Vlieland? Zouden we er aan kunnen wennen om ons geen Vlielander maar... te noemen? Merk dat ik dat best lastig vind. Ach wat loop ik nou te zeuren, dat zal ook wel wennen en waar gaat het nou helemaal over.

Eenmaal aangekomen op het andere eiland, lopen we door de straat naar het betreffende bedrijf toe. Omdat het in de stille verkoop staat, en de eigenaar geen onrust wil onder zijn medewerkers, hebben we geen afspraak staan. Maar zullen we het "stiekem" moeten bekijken. Best raar maar ook wel weer spannend en grappig. Als een soort Sherlock Holmes lopen we eerst om het bedrijf heen. Ja ziet er normaal uit, krijg er niet echt een goede indruk van. Dus dan maar naar binnen.

Eenmaal binnen duurt het zeker 25 minuten voordat er iemand bij ons komt om de bestelling op te nemen. Stiekem moeten we een beetje lachen: mocht het allemaal doorgaan, dan moet dit zeker anders! We bestellen een koffie en thee complet zodat we genoeg tijd hebben om alles goed te bekijken. Wanneer ik naar het toilet zoek, kom ik in een gang met allemaal deuren. Nieuwsgierig als ik ben open ik " per ongeluk" een aantal van deze deuren. Snel neem ik wat foto's van deze ruimtes om weer wat wijzer terug te keren naar Paul. Die me heel vragend aan zit te kijken. Ik geef aan dat ik het later wel uitleg.


Na ongeveer twee uur verlaten we weer het bedrijf zodat we nog even tijd hebben om het eiland te verkennen voordat we weer op de boot moeten. Terwijl we door de straten lopen nemen we samen alles door van wat we gezien hebben. Thuis zullen we informatiemap van de makelaar erbij pakken om deze aandachtig te bestuderen. Zoals we het nu hebben gezien zien we wel mogelijkheden. Dus wie weet? Maar eerst nog zeker 3 uur reizen voordat we weer op ons eigen eiland zijn.


- wordt vervolgd -


71 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page