top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam

Het is hier fantastisch - Blog nummer 20 -

Bijgewerkt op: 13 feb. 2018

We zitten hier nu een paar dagen en we hebben het echt naar onze zin. We hebben ongelooflijk mazzel met het mooie weer. Iedere dag staat de zon hoog aan de hemel, dus zitten we bijna de hele dag buiten op het terras te werken. Nog steeds loop ik iedere dag de berg op en neer. Het enige wat ik er mee bereik is een goede conditie maar m'n bergen angst is nog niet over. En zeker niet wanneer ik in de auto zit. Dan schiet

ik gelijk in de paniek. Maar ja uiteindelijk zal het hopelijk toch een keer overgaan.


Vanuit het dal gaat er ook een gondel naar de Lodge, dus zodra deze weer open is zal ik uittesten of dit misschien de oplossing is voor mijn hoogtevrees. Nu is de gondel nog gesloten omdat ze met groot onderhoud bezig zijn. Zo af en toe zien we wel eens een gondel voor bij komen die ze aan het testen zijn. Het is sowieso in eens een heel andere wereld. Toen we hier voor het eerst kwamen lag er nog best veel sneeuw en was alles nog in de wintersport stand. Nu zijn ze alles aan het opruimen en wordt alles zomer klaar gemaakt. Overal zie je ineens hekken staan en kom je opeens overal op de berg koeien en geiten tegen. Best grappig wanneer er in eens een koe naast het terras staat.

Van de week gingen we met de auto richting Gstaad toen we halverwege de berg moesten stoppen voor een kudde koeien. Deze werden van het ene weiland naar het andere weiland gebracht. Gelukkig waren het er maar een stuk of 500. Dus we hoefden maar een half uurtje of zo te wachten, want ze hadden totaal geen haast en liepen lekker op hun gemakje de straat over. We hebben hier dus geen last van file's met auto's maar van rondlopen vee, ha ha ha.

We proberen eigenlijk iedere dag wel even naar het dorp te gaan om zo alvast te wennen aan onze nieuwe omgeving,

De mensen zijn hier echt heel sympathiek en gastvrij. De mensen zijn wel een beetje gesloten maar dat kan er ook aan liggen dat we het Zwitsers soms niet zo goed verstaan. Ze spreken hier namelijk behoorlijk in het dialect.


Verder eten we hier echt super lekker. En dan is het niet alleen de Zwitserse chocolade die bij mij in de smaak valt. Nee gelukkig zijn er nog veel meer lekkere dingen. Dus het is maar goed dat ik iedere dag die berg op en neer wandel, anders groei ik hier dicht.

Wat me ook opvalt is dat er best veel mensen de berg op komen wandelen. Zelfs mensen die ski's bij zich hebben. Op de top van de berg ligt nog steeds sneeuw, dus ik denk dat je daar dan nog kan skiën. Ik zal me daar later wel in gaan verdiepen. Verder zie je hier ook steeds helikopters over vliegen. Zeker wel 5 tot 8 per dag. Geen idee wat die gaan doen, ook daar zal ik later wel antwoord op krijgen. Er zijn hier nog zoveel dingen om te ontdekken maar alles op zijn tijd.


Halverwege de week zullen de investeerders ook richting de lodge komen. Zij zullen het laatste papierwerk in orde maken en dan zal de acte passeren bij de notaris. Daarna zal de officiële overdracht plaats vinden. Mark heeft aangegeven dat er ook een persmoment komt dus of we hiervoor iets op papier willen zetten.


Als alle officiele handelingen achter de rug zijn kunnen we eindelijk echt van start. Maar eerst zullen we nog een keer terug naar Nederland om daar nog wat dingen te regelen.


- wordt vervolgd -


96 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page